Öğretmenler Evren ve Mevlüt depremden etkilenen öğrencilere umut oldu
7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki Pazarcık ve Elbistan depremlerinin merkez üssü olan Kahramanmaraş'ta, Başbakanlık koordinasyonunda okul gruplarının paylaştığı “Mevcut meslektaşlarımız kriz masasında ve çadırlarda göreve gelebilirler” mesajıyla çok sayıda öğretmen göreve koştu. İl Milli Eğitim Müdürlüğü.
Felaketin ilk gününden itibaren öğrencileri yalnız bırakmayan öğretmenler, İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda oluşturulan çadır kentlerde çalışarak onlara her türlü desteği sağlamak için titizlikle çalıştı.
Evren Çakmak ve Mevlüt Purtaş öğrencilerinin yardımına koşan öğretmenlerden sadece ikisi.
Kişisel kaynaklarını kullanarak ders içeriklerini hazırlayan matematik öğretmeni Çakmak ve çocukların yaşadığı travmayı azaltmak için destek sağlayan rehber öğretmen Purtaş, öğrencilerin barındığı çadır kentlerde sınırlı imkanlara rağmen gönüllü olarak görev yaptı.
Özellikle sınav dönemlerinde öğrenciler için yoğun çaba harcayan gönüllü öğretmenler, çocuklara bilgi vermenin yanı sıra moral ve umut da aşıladı.
Öğretmenlerden Evren Çakmak, depremden birkaç gün sonra okul grubunun gönüllü öğretmen talebine kayıtsız kalmadığını söyledi.
Depremin ardından kentte kaldığını belirten Çakmak, şöyle konuştu: “O dönemde ne yapabilirim diye düşündüm ve okul yönetimine başvurdum. Daha sonra çadır kentte ihtiyaç olduğunu ve bazı yerlerde farklı olduğunu öğrendim. Gündüz farklı bölgelere gittim ve orada öğretmenlik yaptım.” dedi.
Çadır kentte çalıştıkları dönemden bu yana birçok öğrencisiyle hala tanışıp onlara destek olmaya devam ettiklerini anlatan Çakmak, tüm zorluklara rağmen eğitim faaliyetlerine devam ettiklerini söyledi.
Deprem sonrası çadır kentlerde yaşayan çocukların yaşadığı belirsizliği ortadan kaldırmaya çalıştıklarını anlatan Çakmak, sözlerine şöyle devam etti:
“Öncelikle çocukları motive etmeye çalıştık, herkes korkuyordu, çaresizdi, hatta kararsızdı. Yani bitmedi, devam edebiliriz dedik. Ne yaptık? Öncelikle yapmadık. Sınava hazırlanan öğrenciler çadırdaydı, çocuklara ne yapabilirim diye düşündüm, fotokopi çektirdik. ama çocuklar yine de geldi ve çocuklarımız iyi yerlere geldi.”
“Bu şehre borcumuz var”
Oryantasyon öğretmeni Mevlüt Purtaş da depremin ardından çadır kentlerde eğitim faaliyetlerine katıldığını hatırlatarak, bazı öğrencileriyle bağlarının hala sağlam olduğunu söyledi.
Depremin ardından 5 ay çadır kentlerde çalışan Purtaş, şunları paylaştı:
“Önce yaşam alanları kurduk, ardından eğitim çadırlarını hayata geçirdik. Sonuçta ilkokuldan liseye kadar öğrencilere eğitim verdik. Biz bu şehirde büyüdük, bu şehre borcumuz var. Öylece bırakıp gitmek mümkün değil, zor zamanlarda insanların bize ihtiyacı olduğunda burada olmamız gerekiyordu. “Burada farkındalık ve heyecanla kaldık, bakanlığımızın sağladığı kitap ve tabletleri sınava hazırlanan öğrencilerimize teslim ettik.”