Instagram’ın tasarımı değişiyor: İşte Instagram’ın yeni tasarımı

Instagram'da Reels, Stories ve gönderiler kullanıcıların ilgi odağı haline gelirken Instagram, yeni tasarımıyla yeni bir döneme giriyor. Instagram'ın yenilenen arayüz tasarımı, Instagram başkanı Adam Mosseri tarafından sosyal medya hesabı üzerinden tanıtıldı.
INSTAGRAM UYGULAMASININ TASARIMI YENİLENDİ! İŞTE YENİ DURUM
Webtekno haberine göre yeni arayüz tasarımıyla birlikte Reels ikinci sekmeye, DM (Mesajlar) ise üçüncü sekmeye taşınıyor. Bu yeni arayüzün ardından kullanıcılar, kaydırarak sekmeler arasında geçiş yapabilecek.
Instagram başkanı Adam Mosseri, bu güncellemenin kısa süre içinde tüm kullanıcıların kullanımına sunulacağını ve uygulamanın artık “en çok kullanılan alanlar” örnek alınarak modellendiğini duyurdu. Bu nedenle Instagram artık daha çok video odaklı bir platform haline geliyor. Ayrıca bu durumda Mosseri'ye göre Reels'in izlenme süreleri yıllık bazda %20 arttı.
Sosyal medya stratejileri açısından büyük bir devrim beklenmezken bu yenilik, markaların Reels ve Stories'e daha çok odaklanmasını sağlayacak. Klasik paylaşımlar önemini tamamen kaybetmese de artık görünürlük açısından tamamen ikinci planda kalacak.
Alt çubuktaki en büyük değişiklik, kaydırma sırasına bağlı olarak Reels düğmesinin ikinci sıraya, arama çubuğunun ise dördüncü sıraya taşınması olacak. Yani yer değiştirmiş olacaklar.