Güncel Haberler

StartGate Ev Sahipliğindeki Mağara Jam 23’te Final: Sınırlı Zaman, Sınırsız Yaratıcılık, 3 Büyük Ödül

Oyun sektörünün Türkiye ekonomisi için önemine değinen StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, şunları söyledi: “Oluşturduğumuz bu oyun geliştirme etkinliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık. Cave Jam’23; “Bilgi havuzu, yetenek ağı, yeni fikir ve fırsatlar yaratmanın yanı sıra, Türkiye’nin oyun sektöründeki yüksek potansiyelinin de göstergesi haline geldi.”

StartGate’in oyun yapımcılarından Ataberk Palacıoğlu’nun kurduğu Cave Jam’in kazananları, StartGate iştiraklerinden IdeaGate tarafından StartGate Kampüsü’nde düzenlenen etkinlikte belirlendi. Bu yıl yedincisi “Gizemli Makine” temasıyla düzenlenen etkinlikte geliştirilen 405 oyundan 15’i finalde yarıştı ve tüm kriterleri karşılayan üç oyun birincilik ödülüne layık görüldü.

405 “Gizem Makinesi” temalı oyun geliştirildi.

16-19 Kasım tarihleri ​​arasında StartGate’te düzenlenen ve 150 fiziki, 5 bin 350 online katılımcıyla rekor kıran Mağara Jam’23’te finalistlerin ödülleri yine StartGate Kampüsü’nde sahiplerini buldu.

Jam’de geliştirilen 405 oyundan halk oylaması ve jüri değerlendirmesinin ardından ilk 15’e giren takımların tek tek yaptıkları sunumların ardından değerlendirme aşamasına geçildi ve Cave jürisi Jam ilk üçü belirledi. oyunlar. Oyunlar; grafik, özgünlük, oyun tasarımı, ses ve müzik, hikaye, konsept ve temaya uygunluk açısından derecelendirildi. “Gizemli Makine” temasıyla geliştirilen oyunlar arasında Ali Emre Küçükkurt’un “Makinerik” adlı oyunu birinci olurken; “Bu parça!” Fadeos takımının maçı ikinci olurken, Mötiv takımının “Jutholmen” maçı üçüncü oldu.

Kazanan takımlara oyun geliştirme süreçlerini iyileştirmeye yönelik çok sayıda destek ve hediye verildi. Birinciliği kazanan oyun takımı, StartGate ofisine katılma ve bir yıl boyunca StartGate’te eğitim alma fırsatına sahip olacak; İkinci ve üçüncü ekipler, StartGate’te altı aylık açık ofis fırsatı da dahil olmak üzere destek aldı. Kazananların yanı sıra ilk 15’e girmeye hak kazanan diğer takımlara da oyun geliştirme ekipmanlarından oluşan hediyeler dağıtıldı.

Erken Mağara Reçeli

StartGate ev sahipliğinde 7. kez düzenlenen Cave Jam ile ilgili açıklama yapan kurucu Ataberk Palacıoğlu, şunları söyledi: “Her yıl daha fazla partnerle Cave Jam’e devam ediyoruz. Daha önceki etkinliklerde 4.500 civarında olan katılımcı sayısı bu yıl 5.350’ye ulaştı. Geçtiğimiz yıl bize sponsor olan StartGate işbirliğiyle bu yıl düzenlediğimiz bu reçel, Cave ve StartGate için olduğu kadar oyun geliştiricileri için de çok önemliydi. Geliştiriciler, her türlü ihtiyacı karşılayan altyapısı ve başarılı ekibinin desteğiyle StarGate’in teknolojik donanımıyla, yalnızca oyun odaklı 72 saat deneyimledi. Bunun oyunun yapımına önemli bir katkısı oldu” dedi.
Etkinlikte birçok ilke imza atıldığını belirten Palacıoğlu, Mağara Jam’in Türk oyun sektörü için hem kaldıraç hem de katma değerli bir platform olduğunun altını çizdi. Her yıl daha fazla uluslararası oyun geliştiricisinin katıldığı Mağara Jam’in, Türk oyun ekosisteminin gelişmesinde, görünürlüğünde ve potansiyelinin ortaya çıkmasında önemli rol oynadığını belirten Palacıoğlu, gelecek hedeflerinden birinin de Mağara Jam’i yurt dışına taşımak olduğunu söyledi. “Mağara Jam’i marka haline getirerek ülkemize daha fazla yatırım çekmeyi ve bu marka aracılığıyla gençlerin uluslararası alanda görünür olmasını sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

fas

“Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık”

Oyun sektörünün Türkiye ekonomisi için önemine değinen StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, şunları söyledi: “Rekor katılımla sonuçlanan Hosting Cave Jam’23 hem bizim için hem de tüm genç oyun geliştiriciler için büyük bir deneyim oldu. Böyle bir etkinliğe katılanlar var.” Cave Jam ekibi ve kurucusu Ataberk Palacıoğlu ile birlikte oluşturduğumuz bu oyun geliştirme etkinliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık. Cave Jam’23; Bilgi havuzu oluşturmanın yanı sıra, yetenekler, yeni fikirler ve fırsatlardan oluşan bir ağ, Türkiye’nin oyun sektöründeki yüksek potansiyelinin yeni bir göstergesi haline geldi.

Dijital oyun geleceğin en popüler mesleklerinden biri. Küreselleşen rekabette önemi her geçen gün artıyor. Bu nedenle gençleri hem ekonomik hem de teknolojik gelişme konusunda desteklemeli, fikirlerini ve yaratıcılıklarını desteklemeliyiz.

Tüm paydaşları ve süreçleriyle oyun dünyasını zirveye taşıma hedefiyle hareket eden StartGate gibi; Sektöre katkı sağlayacak, Türkiye’nin adını dünyaya duyuracak benzer etkinlikleri düzenlemeye devam edeceğiz” dedi.

Cave Jam’e ne oldu?

16-19 Kasım tarihleri ​​arasında StartGate Kampüsü’nde düzenlenen Cave Jam’de üç gün boyunca 405 oyun geliştirildi. Etkinlik 270 binden fazla trafik ve toplam 820 binden fazla etkileşim aldı. Sitedeki oyunlar üç günde toplam 41 binin üzerinde indirme alırken, YouTube’daki canlı yayınlar da 134 binden fazla kişi tarafından takip edildi ve toplamda 1 milyondan fazla izlenme elde edildi. Oylamaya 8.400’ün üzerinde kişinin katıldığı etkinlik, kazanan 3 kişinin açıklanmasıyla sona erdi.

Keşfetmek
ANA SAYFAYA DÖNMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu: Terörün artmasının sorumlusu hükümettirİstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu: Terörün artmasının sorumlusu hükümettir
Gizem Canbulut'un katilinin cezası indirildi!  Acılı babadan tepki geldiGizem Canbulut’un katilinin cezası indirildi! Acılı babadan tepki geldi
1045 site engellendi!1045 site engellendi!

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu